Organizarea unui eveniment – Concertul (Partea II)

Ca să organizezi un concert, este clar că nu ai cum să supraviețuiești din profitul realizat din bilete. Iar vânzarea lor nu îți garantează acoperirea tuturor costurilor. Ce rămâne de făcut? Ai nevoie de o finanțare, de o sponsorizare.  Totuși, concertele se încadrează în următoarele categorii, în funcție de obiective:

  • Concertul este un produs comercial, deci trebuie să aibă profit
  • Concertul are ca obiectiv prezentarea de trupe noi/lansare. Profitul este unul mediu spre 0
  • Concertul este organziat de către o companie, asociație sau instituție pentru promovarea celor din urmă, deci concertul este organizat de entitatea respectivă, iar profitul este mic spre 0.

giphy

Vânzarea biletelor este cea mai cunoscută sursă de venit a unui concert, iar prețul trebuie stabilit în funcție de obiectivul concertului. Pentru cele două categorii unde profitul este scăzut, se va stabili cel mai mic preț pentru un bilet, care să susțină în viață evenimentul, iar dacă luăm în considerare prima categoria, prețul biletului ar trebui să fie cel mai ridicat.

Sponsorii la evenimente

Există mai multe metode de a primi o sponsorizare: fie în bani, fie în produse/echipamente. De exemplu, există evenimente unde există sponsori care vin cu echipamentul de sonorizare sau cu instrumentele muzicale pentru a le fi promovate/vândute în cadrul evenimentului.

Cu cât evenimentul este mai mare, cu atât sponsorii se vor „lupta” pentru eveniment. De exemplu, mariile companii nu sponsorizează decât concertele unde vizibilitatea este foarte mare – în mod special la concertele cu trupe foarte cunoscute sau festivaluri cu un public variat și mare.

sunsetdancing1000

 

De obicei, organizatorii trebuie să fie foarte atenți la concurență, deoarece pot pierde diverse contracte de sponsorizare pentru că o firmă nu vrea să fie asociată cu altă firmă, chiar dacă nu sunt din același domeniu. De exemplu „Coca Cola” nu se va asocia niciodată cu „Pepsi”, iar dacă o firmă se asociează la mai multe evenimente cu „Pepsi”, sunt șanse foarte mari ca „Coca Cola” să refuze colaborarea doar pentru că o altă firmă a colaborat cu firma concurentă în trecut.

Trebuie să știi să îți vinzi produsul ca la piață. Trebuie să le arăți sponsorilor că evenimentul tău este cel mai bun, iar aceștia nu vor ezita să investească în el. Un eveniment bun este acela unde însuși cei care sponsorizează organizează mici evenimente în cadrul concertului – de exemplu, un mini concurs sau un treasure hunt cu premii. Crește astfel vizibilitatea sponsorului, dar și satisfacția publicului.

tumblr_m2egxusvOW1qkacdoo1_500

Cum ajungi la sponsori?

Dacă ești un organizator consacrat pe piața evenimentelor, sponsorii vor veni la tine imediat, însă dacă intri pentru prima oară în contact cu ei ar trebui să știi următoarele:

  • Tu trebuie să vii cu planul de sponsorizare. Tu ți-ai făcut bugetul. Tu îți cunoști ideea. Fă o mapă de prezentare a evenimentului cu pachete de sponsorizare și cu ce oferi tu în schimbul baniilor/produselor sponsorizate
  • Când trimiți mail să fie de pe unul oficial, iar la subiect să scrie clar ce vrei tu – nu cu majuscule, nu cu semne de punctuație exagerate
  • Mailurile pe care trimiți ar trebui să fie cele oficiale ale firmelor, de preferat să fie adresa unei persoane care are funcție de conducere într-un departament care să se potrivească cu ce vrei tu – Relații Publice, Marketing, Sponsorizare
  • Nu te speria dacă vei primi refuzuri! Multe firme te vor refuza azi că nu ai experiență, dar vor colabora cu drag cu tine dacă vor vedea că urci pe piață
  • Nu doar firmele mari vor dori să te sponsorizeze, ci și cele medii și mici pentru publicitate. Sumele nu vor fi foarte mari, dar poți încerca colaborări pe produse cu ei – fie că este vorba de mâncare sau produse promoționale.

tumblr_inline_nbycdaYjiH1rjic88

Așadar, nu ezitați să organizați evenimente și să cereți sponsorizări pentru a transforma un banal concert într-un eveniment complex!

Comentarii

ȚI-A PLĂCUT ARTICOLUL?