Pe unde umblăm în vacanțe: Green Village, Sfântu Gheorghe

M-am tot gândit la articolul ăsta de când umblam cu picioarele goale pe singura uliță cu nisip din România. O găsești în Sfântu Gheorghe, acolo unde are loc an de an și festivalul de film Anonimul. Eu am fost de două ori în Deltă, la Sfântu Gheorghe, dar n-am prins niciodata Anonimul. Pur și simplu plecările mele nu s-au pupat deloc cu programul festivalului. Că mi-a părut rău ar fi o minciună, pentru că sincer, la Sfântu Gheorghe ai o grămadă de chestii noi de făcut. Anonimul e un fel de cireașa de pe tort. Poți să apreciezi estetica și gustul unui tort și fără cireașa on top of it. Acum, dacă iubești filmul la fel cum iubești următoarea gură de aer, da, musai să mergi la Sfântu Gheorghe în perioada festivalului.

anonimul_2014

În 2013, Festivalul Internațional de Film Independent Anonimul (ăsta-i numele complet) a aniversat zece ani de existență. Anul următor festivalul s-a ținut pentru prima dată la București, iar acum în 2015, Anonimul a revenit în Deltă. Evenimentul are loc în Green Village și Dolphin Camping și e împărțit cam așa: seri cu proiecții ale unor filme, produse de nume sonore din cinematografia internațională și seara dedicată alegerii unui câștigator al fesivalului (trofeul Anonimul e înmânat în ultima zi de festival uneia dintre producțiile înscrise în competiție. Câștigătorul este votat de public).

anonimul

Cam asta pot să îți spun eu despre Anonimul. Un cinefil adevărat îți va face probabil un eseu cu +infinit pagini. Eu însă sunt o deltăfilă sau mai bine zis o greenfilă. Adică iubesc Sfântu Gheorghe și Delta datorită unui loc minunat ce se află acolo și care se numește Green Village. Acest frumos resort este ruda mai cochetă a campingului Dolphin. Green Village s-a deschis în urmă cu niște ani buni (vreo 15) și e cam singurul loc din Deltă cu un concept clar, unitar, unde poți să simți că trăiești în natură, având însă la îndemână facilități moderne.

Green VILLAGE cover3

Green Village are cam tot ce caut eu de la o unitate de cazare: spații generoase, aerisite, două restaurante (unul în aer liber, unde se servește cina), un superb loc de joacă pentru copii, piscină, saună, sală de masaj, sală cu cinematograf pentru adulți și una separată, pentru copii, centru de activități (biliard, ping-pong). Dar mai important decât înșiruirea asta este altceva: Green Village are personalitate. Este un loc de o frumusețe discretă, ce se integreaza perfect în Deltă. Nimic nu e opulent, nimic nu e strident. Întregul resort e construit cu materiale comune: stuf și lemn la exerior, lemn și ratan în interior, așa încât “sătucul” nu îți sare în ochi, ci întregește frumos tabloul acestui colț din Deltă. Așa mult le place resortul și păsărilor din Deltă, încât berzele și-au construit cuib fix pe acoperișul uneia dintre vile.

berzele

Nu o să o țin până la final cu elogiul resortului, doar îți mai spun atât: e a doua oară când ajung la Green Village și a șasea oară când sunt în Deltă. Chiar și cu schimbarea proprietarului (sau mai bine zis, datorita ei) Green Village rămâne unul dintre locurile mele preferate din țară și din străinătate. Am toată încrederea că Dragoș Anastasiu, care a preluat acest diamant din Deltă, îi va găsi și admiratorii pe care îi merită. (Da, Anastasiu este fiorosul milionar de la Arena Leilor, emisiune difuzată ani de zile pe TVR1). Aș spune că Anastasiu caută turiști cu bun simț, îndrăgostiți de natură și de tot ce înseamnă o viață “verde”. Sper să îi găsească.

interviu cu Dragos Anastasiu

Acum despre entertainment în Sfântu Gheorghe. Prima oară când am venit aici am avut parte de experiențele clasice: plimbarea cu barca pe canalele Dunării, cină pecărească, plimbare cu trăsura trasă de cai pe ulița cu nisip și cam atât. Acum am făcut aceleași lucruri și în plus:

-plimbare cu caiacul pe Dunăre, ajungând pâna în locul unde fluviul se varsă în mare

caiac2 caiac

– baie în zona de vărsare a Dunării în Marea Neagră și tolănit la soare, pe nispul unei plaje salbatice

-vizită la rezervația de pelicani, egrete și cormorani (atât de obișnuiți sunt pelicanii cu turiștii că mă așteptam să scoată selfie stickul și să ne cheme la o poză:)

pelicani

– vizită la fast foodul Deltei (adică ne-am omenit cu cea mai la îndemână gustare: ciulinii. Spoiler alert: au un gust similar cu sâmburele de caisă)

delta

– colegii mei au vrut să pescuiască, așa că am mers și la pescuit. M-au pișcat însă toate gângăniile Deltei că nu m-am uns cu nimic (mare prostie!). Apropo de gângănii, te întâlnești cu ele mai ales pe înserat. Dacă te dai cu un repelant, ai scăpat de bătăi de cap. Dacă nu, pățești ca mine și vii acasă bălțat de ciupituri.

Cât am stat în Sfântu Gheorghe am bătut celebra uliță cu nisip în lung și-n lat (dimineață, prânz și chiar noaptea) la pas sau cu tractorașele. Așa am decoperit și centrul comunei unde sunt toate clădirile importante (de supermarket e posibil să aveți nevoie …de resul gen Poliție puțin probabil pentru că Sfântu Gheorghe e un loc chill cu turiști asemenea).

trocarici

Am avut suficient timp și să ne împrietenim cu o parte dintre localnicii care lucrează în resort. Mulțumiri merg către Ionuț (cu el am făcut plimbarea cu șalupa rapidă prin Deltă) și lui Cătălin (ghidul nostru la plimbarea cu caiacul). Am ratat la mustață turul satului pe înserat, la lumina torțelor, însă data viitoare nu îl mai iertăm:).

apus in Delta

M-am întors acasă ciupită și arsă de soare mai ceva ca turiștii ce adorm pe plajă la amiază, de frică să nu piardă șezlongul plătit. Chiar și așa, tot am plecat cu mintea limpede și cu dorința să mă reîntorc cât mai curând. Următoarea vizită e deja planificată. Tu când vii pe aici?